Programowanie - 4programmers
No item elements found in rss feed.Unia
Unia jest zbiorem elementów zajmuj±cych ten sam obszar pamiêci. D³ugo¶æ unii jest równa d³ugo¶ci najwiêkszego jej pola.Unie definiuje siê po s³owie kluczowym union union baza { struct { str imie; str nazwisko; } int rokur2008-02-01 13:20:59
XXIII Spotkanie Warszawa-JUG
Warszawska Grupa U¿ytkowników Technologii Java (Warszawa JUG) [1] zaprasza na XXIII spotkanie, które odbêdzie siê we wtorek 5.02.2008 o godzinie 18:00 w sali 5440 Wydzia³u MIMUW przy ul. Banacha 2 w Warszawie. Temat prezentacji: Przetwarzanie2008-02-01 12:12:27
Podsumowanie czê¶ci I
Podsumowanie czê¶ci I Wydaje mi siê, ¿e czê¶æ I niniejszej ksi±¿ki by³a najtrudniejszym etapem nauki Delphi ? w koñcu pocz±tki zawsze s± najtrudniejsze, nieprawda¿? Kolejne czê¶ci bêd± z pewno¶ci± ³at2008-01-29 21:25:17
VideoTutoriale .NET
Na stronie Polishwords pojawi³ siê dzia³ wsparcia Polskich programistów .NET. Obok istniej±cego ju¿ od jakiego¶ czasu, popularnego zestawu najczê¶ciej zadawanych pytañ i odpowiedzi pojawi³ siê dzia³ Video Tutoriale. W dziale tym2008-01-27 20:56:31
VideoTutoriale.NET
Na stronie Polishwords pojawi³ siê dzia³ wsparcia Polskich programistów .NET. Obok istniej±cego ju¿ od jakiego¶ czasu, popularnego zestawu najczê¶ciej zadawanych pytañ i odpowiedzi pojawi³ siê dzia³ Video Tutoriale. W dziale tym2008-01-27 20:56:31
Shell NotifyIcon
{{Template:ArtStyle}} // C/C++ BOOL Shell_NotifyIcon( DWORD dwMessage, PNOTIFYICONDATA lpdata ); // Delphi function Shell_NotifyIcon(dwMessage: DWORD; lpData: PNotifyIconData): BOOL; stdcall; Funkc2008-01-26 20:33:55
8. ¦wiat³a
{{CONTENT}} Wstêp ===== ¦wiat³o w scenie jest podstawowym elementem, pozwalaj±cym obserwatorowi na widzenie obiektów, ale równie¿ wp³ywaj±cym na realizm sceny. We wszystkich dotychczasowych przyk³adach za³o¿ono model bezo¶wietleniowy,2008-01-26 12:38:00
d3dkurs8.zip
2008-01-26 11:34:31
d3dkurs8.jpg
2008-01-26 11:33:14
Cout
Strumieñ cout wpisuje tekst do konsoli programu. cout2008-01-26 09:25:47
CreateToolhelp32Snapshot
{{Template:ArtStyle}} // C/C++ HANDLE WINAPI CreateToolhelp32Snapshot( DWORD dwFlags, DWORD th32ProcessID ); // Delphi function CreateToolhelp32Snapshot(dwFlags, th32ProcessID: DWORD): THand2008-01-24 22:53:10
ArtStyle
tr { background-color: #eee; } td { padding: 6px; }2008-01-24 16:24:46
Aplikacje konsolowe - polskie znaki
My¶lê, ¿e komu¶ siê to mo¿e przydaæ: Du¿e znaki: Ê = ¨ Ó = Å• ¡ = ¤ ¦ = ¯ £ = Å¥ ¯ = Ë ¬ = Ť Æ = ¬ Ñ = ă Ma³e znaki: ê = © ó = ˘ ± = ¡ ¿ = ľ ¼ = « æ = †ñ = ä2008-01-24 14:37:51
DOS - Polskie znaki
My¶lê, ¿e komu¶ siê to mo¿e przydaæ: Du¿e znaki: £ = Å¥ ¯ = Ë ¬ = Ť Æ = ¬ Ñ = ă Ma³e znaki: ¿ = ľ ñ = ä ¯eby napisaæ np. ¬le nale¿y wpisaæ Ťle itp. Wiêcej znaków nie2008-01-23 22:42:08
WinAPI
#REDIRECT WinAPI2008-01-23 19:56:56
Rozdzia³ 5
Komunikaty, bo to one bêd± tematem niniejszego rozdzia³u, nie s± technologi± zbyt czêsto u¿ywan± przez programistów Delphi, a to ze wzglêdu na mo¿liwo¶æ zast±pienia ich przez zdarzenia. Jest to jednak trochê bardziej zaawansowany element p2008-01-23 15:42:09
Jak wygenerowaæ d¼wiêk o okre¶lonej czêstotliwo¶ci
do uses dodaj: MMSystem A w implementation : type TVolumeLevel = 0..127; procedure MakeSound(Frequency{Hz}, Duration{mSec}: Integer; Volume: TVolumeLevel); var WaveFormatEx: TWaveFormatEx; MS: TMemoryStream;2008-01-22 22:06:44
Pisanie systemów operacyjnych cz. II - tryb chroniony
{{Template:Do poprawy}} Czê¶æ I - tryb rzeczywisty Czê¶æ II - tryb chroniony2008-01-22 21:44:52
Czê¶æ I
Pierwsza czê¶æ ksi±¿ki po¶wiêcona bêdzie podstawom szybkiego projektowania aplikacji. Nauczysz siê korzystaæ z Delphi i poznasz zasadê dzia³ania samego jêzyka programowania. Czê¶æ I mo¿e okazaæ siê dla Ciebie najtrudniejsza! Nie cho2008-01-22 14:25:51
XXII Spotkanie Warszawa-JUG
Warszawska Grupa U¿ytkowników Java - Warszawa-JUG zaprasza na XXII spotkanie Grupy. Tematem przewodnim spotkania bêdzie JavaFX. Zostan± przedstawione podstawowe koncepcje i idee zwi±zane z JavaFX, jêzyk JavaFX Script oraz porównanie JFX z ju¿ ist2008-01-21 23:07:44
Metody wirtualne
Metody wirtualne pozwalaj± na przes³anianie (zastêpowanie) metod w podklasach. #Do definiowania metody wirtualnej s³u¿y s³owo kluczowe: [[C sharp/virtual]] #Aby zas³oniæ metodê z klasy bazowej w klasie nadrzêdnej nale¿y zdefiniowaæ f2008-01-21 21:34:16
Podrêcznik
#REDIRECT C_sharp2008-01-21 20:50:17
Microsoft udostêpni³ kod platformy .NET
W pa¼dzierniku pojawi³y siê pierwsze informacje, ¿e [[Nowo¶ci/Microsoft zamierza udostêpniæ kod platformy .NET]]. Teraz, a dok³adniej 5 dni temu, sta³o siê to rzeczywisto¶ci±. Dostêpne s± kody podstawowych klas, ASP.NET, Windows.Forms, WPF,2008-01-21 20:37:07
Zasady pracy
#REDIRECT Pomoc/Zasady redagowania artyku³ów2008-01-21 20:33:39
Unchecked
unchecked - s³owo kluczowe jêzyka [[C_sharp|C#]] Instrukcje [[C_Sharp/checked]] i unchecked s³u¿± do informowania [[C_sharp/¦rodowisko_uruchomieniowe_.NET|¶rodowiska uruchomieniowego]] jak ma ono traktowaæ b³êdy zwi±zane z prz2008-01-21 17:56:29
Checked
checked - s³owo kluczowe jêzyka [[C_sharp|C#]] Instrukcje checked i [[C_Sharp/unchecked]] s³u¿± do informowania [[C_sharp/¦rodowisko_uruchomieniowe_.NET|¶rodowiska uruchomieniowego]] jak ma ono traktowaæ b³êdy zwi±zane z przep2008-01-21 17:49:24
Indeksatory
Zrozumienie artyku³u wymaga znajomo¶ci: [[C sharp/tablice|tablic]], [[C sharp/Klasy]], [[C sharp/w³a¶ciwo¶ci]], [[C sharp/akcesory|akcesorów]]. Indeksator Dobra praktyka programowania obiektowego mówi, ¿e zmienne deklarowane na pozio2008-01-21 17:40:36
XHTML
{{Template:Do poprawy}} {{Cat:Artyku³y do poprawy}}2008-01-21 14:03:58
Drag and drop - przeci±ganie plików
Mechanizm drag and drop (z ang. przeci±gnij i upu¶æ) to bardzo wygodny sposób przenoszenia obiektów w systemie Windows. Obs³uga drag and drop polega na chwyceniu obiektu kursorem myszy, a nastêpnie na przeci±gniêciu go w po2008-01-21 13:22:33
Animowana pozycja w menu
Sposób na zrobienie animacji w menu (nie chodzi tu o animacje ca³ego menu, a tylko jednej pozycji). Na formularz wstawiamy MainMenu1:TMainMenu, Timer1:TTimer. MainMenu.OwnerDraw ustawiamy na true, oraz interwa³ timera na ok 400. u2008-01-21 11:06:11
Programowanie obiektowe
PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE Klasa jest typem danych, bêd±cym czym¶ w rodzaju struktury rozbudowanej o funkcje sk³adowe. Obiektem nazywamy konkretny egzemplarz danej klasy. W sk³ad klasy wchodz±: dane (zmienne) sk³adowe, funkcje sk³adowe (metody),2008-01-21 10:26:58
ID3 Tag v2
Artyku³ ten opisuje budowê znaczników ID3 Tag v2. Mo¿e byæ podstaw± do stworzenia w³asnego modu³u do ich odczytywania i zapisywania. Nie podaje (przynajmniej na razie) gotowego kodu czy rozwi±zania. Historia Kiedy format MP3 opu¶ci2008-01-20 20:14:17
Zasady redagowania artyku³ów
Podstaw± rozbudowywania zawarto¶ci serwisu, jest ustalenie zasad i regu³ jakimi bêdziemy siê kierowaæ w trakcie pracy. Na tej stronie znajduj± siê wszelkie regu³y i wytyczne jakimi powinni kierowaæ siê autorzy tekstów w serwisie 4programme2008-01-20 19:02:52
C sharp version
( element wprowadzony do jêzyka C# od wersji {{1}} )2008-01-20 18:43:53
Ulong
ulong - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe ulong s³u¿y do deklarowania zmiennych o warto¶ci ca³kowitej, 64 bitowej. Typ ulong nadaje siê do przechowywania du¿ych liczb, z zakresu 0 do 0xffffffffffffffff.2008-01-20 18:30:35
Uint
uint - jeden z typów wbudowanych w C#. Inna nazwa tego typu to System.Uint32. Mo¿e przechowywaæ warto¶ci w postaci liczb naturalnych od 0 do 4294967297. Jego odpowiednik w C++ to unsigned long int. {{Cat:C_sharp/S³owa_kluczowe}} {{Cat:C_s2008-01-20 18:29:47
String
string - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe string jest typem danych s³u¿±cym do przechowywania ci±gów tekstu (inaczej zwanych ³añcuchami). £añcuchy sk³adaj± siê z zestawu znaków typu [[C_Sharp/char]]2008-01-20 18:27:40
Long
long - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe long s³u¿y do deklarowania zmiennych o warto¶ci ca³kowitej, 64 bitowej. Typ long nadaje siê do przechowywania du¿ych liczb, z zakresu -9,223,372,036,854,775,808 do2008-01-20 18:26:35
Int
int - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo int jest jednocze¶nie s³owem kluczowym jêzyka C#, jak i wbudowanym typem danych. S³u¿y do przechowywania 32bitowych liczb ca³kowitych z zakresu -2,147,483,648 .. 2,147,483,6472008-01-20 18:25:55
Object
object - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe object oznacza typ danych, bazowy dla wszystkich typów jêzyka C#. W ¶rodowisku .NET Framework odpowiednikiem tego typu jest System.Object. Do zmiennej typu2008-01-20 18:25:00
Char
char - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] Typ znakowy reprezentuj±cy pojedyñczy znak Unicode. Ka¿dy znak zajmuje w pamiêci komputera 2 bajty (16 bitów), st±d do zmiennej tego typu mo¿na przypisaæ prawie ka¿dy znak rozpoznawany na2008-01-20 18:22:43
Byte
byte - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe byte s³u¿y jako typ danych umo¿liwiaj±cy przechowywanie w zmiennej warto¶ci ca³kowitej, 8 bitowej. Zmienna typu byte umo¿liwia przechowywanie warto¶ci z2008-01-20 18:21:54
Bool
bool - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe bool oznacza typ zmiennej s³u¿±cy do przechowywania warto¶ci logicznej: [[C_Sharp/true]] lub [[C_Sharp/false]]. W ¶rodowisku .NET Framework, odpowiednikiem tego typu2008-01-20 18:20:22
Struct
struct - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe struct s³u¿y do deklarowania [[C_Sharp/Struktury|struktur]]: struct Foo { public string S; public int I; } Wiêcej informacji na temat struk2008-01-20 18:16:38
Interface
interface - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe interface s³u¿y do deklarowania tzw. interfejsów: interface Foo { void Bar(); } Wiêcej informacji na temat interfejsów, znajdziesz2008-01-20 18:15:34
Is
is - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] Operator is s³u¿y do sprawdzania, czy konwersja pomiêdzy danymi typami mo¿e zachodziæ. Konkretniej umo¿liwia porównywanie typu danego obiektu: // Przyk³adowe dane. st2008-01-20 18:14:15
Event
event - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe event s³u¿y do deklarowania tzw. zdarzeñ. Maj± one ¶cis³y zwi±zek z [[C_Sharp/Delegacje|delegatami]], a ich szczegó³owe omówienie znajdziesz w [[C_Sharp/Zdarzenia|o2008-01-20 18:12:52
Delegate
delegate - s³owo kluczowe jêzyka [[C_Sharp|C#]] S³owo kluczowe delegate s³u¿y do deklarowania tzw. delegatów: using System; namespace FooApp { class Program { delegate void Foo(stri2008-01-20 18:11:35
Class
class - s³owo kluczowe jêzyka [[C_sharp|C#]] S³owo kluczowe class s³u¿y do tworzenia nowych [[C_sharp/Programowanie obiektowe|klas]]: class Foo { } Klasa musi posiadaæ nazwê oraz klamry otwieraj±ce2008-01-20 18:09:46
S³owa kluczowe
Definicje [[C_Sharp/Preprocesor|preprocesora]] =============================== * [[C_Sharp/Preprocesor/elif|#elif]] * [[C_Sharp/Preprocesor/endif|#endif]] * [[C_Sharp/Preprocesor/endregion|#endregion]] * [[C_Sharp/Preprocesor/else|#else]] * [[C_S2008-01-20 18:02:40
Przelatuj±cy tekst na formie
Jak zrobiæ efekt przesuwaj±cego siê napisu , to pytanie nurtowa³o mnie a¿ dwie minuty , gdy¿ my¶la³em jak mo¿na zrobiæ to w ³atwy sposób . Tak sobie my¶lê a¿ tu nagle przeb³ysk , a mo¿e wykorzysta³ by Timera i labela , no tak przecie¿2008-01-20 15:59:13
Preprocesor
W C# istnieje [[preprocesor]] podobny do tego z jêzyka [[C]]. Jest on jednak dosyæ okrojony, a jego rolê przejmuj± w pewnym stopniu [[C_Sharp/Atrybuty]]. Ró¿nice w stosunku do [[C/Preprocesor|preprocesora C]] stanowi zupe³ne pominiêcie dyrekty2008-01-20 12:56:05
Marooned
Moje prywatne TODO ============== [do wykonania kieeeeeeeeeedy¶ tam jak bêdê mia³ czas ;p] # szybka odpowied¼ na forum [textarea + button na dole strony] - dzia³anie jak na IPB # linia oddzielaj±ca w±tki przyklejone od reszty? b2008-01-18 13:01:43
Wska¼niki
{{Template:Zal±¿ki artyku³ów}} {{Cat:Zal±¿ki artyku³ów}} Wska¼niki, to bardzo pomocne narzêdzie. Wska¼nikiem mo¼na pokazywaæ na obiekty tegosamego typu, lub klasy (np. [[C/int]]). Deklaracja takiego wska¼nika wygl±da nastêpuj±co:2008-01-17 22:28:51
Prosty edytor tekstowy
Tutaj nie ma za wiele do t³umaczenia, chyba ka¿dy wie co to edytor tekstowy. -----Co nam bêdzie potrzebne do pracy???----- ¦rodowisko programistyczne (kompilator) Delphi 7 Personal Edition. (www.borland.pl) -----No to do roboty!!!!----- 12008-01-17 16:07:29
Prosty binder
Pierwsza rzecz, od której rozpocznê ten artyku³, to wyja¶nienie czym jest binder. Binder (ang. segregator, lub od bind - ang. ³±czyæ) - rodzaj programu komputerowego, s³u¿±cy do ³±czenia dwóch ró¿nych plików. Najczê¶ciej jest wykorzy2008-01-17 16:05:18
Prosty skaner portów
Podobny artyku³ do tego mo¿ecie znale¼æ na stronie : www.hackme.pl. -------------------- Krótki opis programu : Program bêdzie w ¶redniej prêdko¶ci skanowa³ wskazane przez was porty (Wyznaczone np. pierwszy port to 30, a ostatni 60). ----2008-01-17 16:01:18
Cracking - Jak zacz±æ - Czê¶æ I
---------- Pierwsze od czego zacznê ten artyku³, to od tego, kim jest osoba nazywaj±ca siê "cracker". Niektórym kojarzy siê to s³owo z cracker-hacker, lecz tak nie jest (i dobrze) :) Niektórzy my¶l±, ¿e cracker to taki kto¶, kto tylko pisz2008-01-17 15:53:19
Sterownie Windows Media Playerem z dowolnego programu
Ostatnio czyta³em artyku³ AndRew o sterowniu WinAmpem z dowolnego programu. Bardzo przyda³o mi siê to w programie który piszê, potrzebowa³em jeszcze sterowania Media Playerem. Gdyby nie wakacje i to ,¿e by³em odciêty od net-u, to pewnie nie zac2008-01-16 10:32:09
Jak narysowaæ Gradient
function Gradient(Uklad: Boolean; Kolor1, Kolor2: TColor; Szerokosc, Wysokosc: Integer) : TBitmap; var i, j, x, y, dr, dg, db, dlugosc : Integer; r, g, b, r2, g2, b2, DodR, DodG, DodB : Real; Bitmapa : TBitmap; begin Bitmapa := TBitma2008-01-15 21:26:35
Zabezpieczenia formularzy - metoda z has³em na obrazku.
Artyku³ ten jest w³a¶ciwie bardziej gotowcem ale takiego dzia³u nie ma w sekcji PHP wiêc musia³ zostaæ artyku³em :-)) Problem: Mamy super skrypt i chcemy ¿eby wykonywany by³ tylko i wy³±cznie przez formularz znajduj±cy siê2008-01-14 16:08:07
Typy generyczne
Typy generyczne to nowo¶æ wprowadzona w ¶rodowisku .NET Framework, w wersji 2.0 (poprzednia wersja 1.1 nie posiada³a mo¿liwo¶ci wykorzystania typów generycznych), wzorowana na technologii templates z jêzyka [[C|C++]]. Typy generyczne posia2008-01-13 12:26:52
Opakowywanie
Jêzyk C# daje nam mo¿liwo¶æ zamiany zmiennej typu prostego na obiekt i vice versa. Obie konwersje s± realizowane za pomoc± opakowywania (ang. boxing) i odpakowywania (ang. unboxing). Opakowaywanie jest prostym procesem przypisania2008-01-13 11:49:50
Tablice
Poni¿sza publikacja zawiera podstawowe informacje wraz z przyk³adami, które pozwalaj± na wykorzystanie tablic w jêzyku C#. Artyku³ nie wyczerpuje tematu. Tablica to najpro¶ciej rzecz ujmuj±c zestaw zaindeksowanych zmiennych tego samego typu.2008-01-13 02:49:48
MiliSecondSpan
{{Template:Delphi Modu³y|MiliSecondSpan|DateUtils}} function MiliSecondSpan(const ANow, AThen: TDateTime): Double; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] zwraca ró¿nicê (w milisekundach) dwóch warto¶ci typu [[Delphi/TDateTime]]:2008-01-12 17:11:45
SecondSpan
{{Template:Delphi Modu³y|SecondSpan|DateUtils}} function SecondSpan(const ANow, AThen: TDateTime): Double; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] zwraca ró¿nicê (w sekundach) dwóch warto¶ci typu [[Delphi/TDateTime]]: ANow2008-01-12 17:11:04
MonthsBetween
{{Template:Delphi Modu³y|MonthsBetween|DateUtils}} function MonthsBetween(const ANow, AThen: TDateTime): Integer; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] zwraca ró¿nicê miesiêcy pomiêdzy dwoma datami typu [[Delphi/TDateTime]], prze2008-01-12 17:06:15
MiliSecondsBetween
{{Template:Delphi Modu³y|MiliSecondsBetween|DateUtils}} function MiliSecondsBetween(const ANow, AThen: TDateTime): Int64; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] zwraca ró¿nicê milisekund pomiêdzy dwoma datami typu [[Delphi/TDateTim2008-01-12 17:04:30
SecondsBetween
{{Template:Delphi Modu³y|SecondsBetween|DateUtils}} function SecondsBetween(const ANow, AThen: TDateTime): Int64; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] zwraca ró¿nicê sekund pomiêdzy dwoma datami typu [[Delphi/TDateTime]], przekaz2008-01-12 17:03:58
MinutesBetween
{{Template:Delphi Modu³y|MinutesBetween|DateUtils}} function MinutesBetween(const ANow, AThen: TDateTime): Int64; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] zwraca ró¿nicê minut pomiêdzy dwoma datami typu [[Delphi/TDateTime]], przekaza2008-01-12 17:02:40
DaysBetween
{{Template:Delphi Modu³y|DaysBetween|DateUtils}} function DaysBetween(const ANow, AThen: TDateTime): Integer; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] oblicza ró¿nicê dni pomiêdzy dwoma datami typu [[Delphi/TDateTime]], przekazanymi2008-01-12 16:57:06
YearsBetween
{{Template:Delphi Modu³y|YearsBetween|DateUtils}} function YearsBetween(const ANow, AThen: TDateTime): Integer; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] zwraca ró¿nicê lat pomiêdzy dwoma datami typu [[Delphi/TDateTime]], przekazanymi2008-01-12 16:47:39
WeekSpan
{{Template:Delphi Modu³y|WeekSpan|DateUtils}} function WeekSpan(const ANow, AThen: TDateTime): Double; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] zwraca ró¿nicê (w tygodniach) dwóch warto¶ci typu [[Delphi/TDateTime]]: ANow2008-01-12 16:44:57
WeeksBetween
{{Template:Delphi Modu³y|WeeksBetween|DateUtils}} function WeeksBetween(const ANow, AThen: TDateTime): Integer; [[Delphi/Funkcje|Funkcja]] zwraca ró¿nicê tygodni pomiêdzy dwoma datami typu [[Delphi/TDateTime]], przekaza2008-01-12 16:41:15
C i pascal, czyli tam i z powrotem
C++ i pascal, czyli tam i z powrotem Nigdzie nie znalaz³em podobnej charakterystyki porównawczej... A s±dzê, ¿e wielu, którzy znaj± pascala, chcia³oby zacz±æ pisaæ w c++ i na odwrót. Wielu ludzi pisz±cych w innych jêzykach C++ uwa¿a2008-01-11 16:43:09
VIII Spotkanie Poznañskiej Grupy .NET
Serdecznie zapraszamy na kolejne, VIII Spotkanie Grupy zorganizowane przy wspó³pracy z Katedr± Informatyki Stosowanej Wy¿szej Szko³y Bankowej w Poznaniu. Spotkanie odbêdzie siê w czwartek, 17 stycznia, o godz. 18.00 w sali 215 w budy2008-01-11 02:16:17
Szukam programisty C
Witam, poszukujê dobrego programisty C++, poniewa¿ chcia³bym, aby napisa³ dla mnie cracka do pewnego programu :)) jestem w stanie zap³aciæ ;)) bêdê bardzo wdziêczny ;)) mój numer gg: 8070322008-01-10 15:01:03
Jak sprawdziæ host na podstawie adresu IP
¦mobry.. Czasami przydaæ siê mo¿e nam funkcja pobieraj±ca Adres IP i zwracaj±ca nam Adres DNS.. Do dzie³a.. w sekcji uses dodajemy modu³ WinSocks Potem wklepujemy poni¿sz± funkcjê.. function IPAddrToName(IP2008-01-10 14:05:27
Instalacja MySql 5.0 Zeos biblioteka darmowa
Witam to jest mój pierwszy artyku³ w tym serwisie, Je¶li umieszczê w nim jakie¶ b³êdne informacje proszê o szybki kontakt. Zdecydowa³em siê napisaæ ten Artyku³ poniewa¿ d³ugo szuka³em dobrego tekstu dotycz±cego instalacji MySql 5.0 dla2008-01-07 09:55:46
Instalacja MySQL 5 - Zeos
Witam to jest mój pierwszy artyku³ w tym serwisie, Je¶li umieszczê w nim jakie¶ b³êdne informacje proszê o szybki kontakt. Zdecydowa³em siê napisaæ ten Artyku³ poniewa¿ d³ugo szuka³em dobrego tekstu dotycz±cego instalacji MySql 5.0 dla2008-01-07 09:55:46
Konkurs .NET
Konkurs dla ucz±cych siê .NET. Do wygrania ksi±¿ki warte $120 Na portalu PolishWords znajduj± siê t³umaczenia wpisów znakomitego zestawu najczê¶ciej zadawanych pytañ z George Shepher2008-01-06 21:30:03
Kopiczek
Kopiczek Program kopiczek powsta³ w latach 2002-2004. Autorem tej genialnej aplikacji jest niejaki Mateusz Kurowski, znany w pó³¶wiatku internetu jako kura, kura998, albo pan kurka. Do dzi¶ rzesza prog2008-01-06 18:47:56
Tryb VESA 640*480 w TP
Tryb VESA jest trybem 640*480*256 kolorów dzieli monitor na strony. Przede wszystkim pamiêæ obrazu zorganizowana jest w ten sposób, i¿ podzielona jest na tzw. bitplany po 64kB.W jednej chwili zawsze mamy dostep do jednego - jest to tzw. okno zaczyna2008-01-04 15:48:46
If
if - instrukcja warunkowa. Sk³adnia if (warunek_logiczny) { instrukcje_do_wykonania } else if (inny_warunek_logiczny) { instrukcje_do_wykonania } else { instrukcje_do_wykonania } Po s³owie kluc2008-01-03 22:58:51
Przegl±darka internetowa (TWebBrowser) dla pocz±tkuj±cych
Witam. Na pocz±tku zaznaczam ¿e art bêdzie raczej dla osób pocz±tkuj±cych w delphi, dlatego ¿e nie umiem jeszcze pisaæ bardziej skomlikowanych artów. Jest to spowodowane tym, ¿e sam nie jestem jeszcze wspania³ym programist±, a wprowadz2008-01-02 09:57:23
Instrukcje steruj±ce
W NXC s± wszystkie pêtle i instrukcje warunkowe znane z C/C++. Dla niewtajemniczonych s± to: *if if(warunek) { //instrukcje je¶li prawda } else { //instrukcje je¶li fa³sz } *while while(waru2007-12-30 15:32:01
Wygaszcze
1) Co to jest wygaszacz ekranu? Wygaszacz ekranu jest specjalnym programem, który uruchamiany jest przez system po stwierdzeniu d³u¿szego czasu bezczynno¶ci u¿ytkownika. Jego podstawowym zadaniem jest zabezpieczanie monitora, a w³a¶ciwie jego war2007-12-30 11:12:21
Wygaszacz ekranu w WinAPI
1) Co to jest wygaszacz ekranu? Wygaszacz ekranu jest specjalnym programem, który uruchamiany jest przez system po stwierdzeniu d³u¿szego czasu bezczynno¶ci u¿ytkownika. Jego podstawowym zadaniem jest zabezpieczanie monitora, a w³a¶ciwie jego war2007-12-30 11:12:21
NXC
Uproszczone C++(ang. Not eXactly C) stworzone na potrzeby tekstowego programowania LEGO Mindstorms NXT. Przyk³adowy program ( do walk sumo ) :-): #include "NXCDefs.h" // niepotrzebne bo dzia³a bez ale specyfikacja zaleca wiêc jest #2007-12-29 23:55:57
Obliczanie sumy kontrolnej numeru karty kredytowej oraz numeru banku
W tym artykule postaram siê przedstawiæ Wam sposób na obliczanie sum kontrolnych dla numeru karty kredytowej oraz numeru banku. Suma kontrolna dla karty kredytowej. Przedstawiony tutaj sposób nie ró¿ni siê niczym od sposobów opisywanych pr2007-12-25 13:27:28
7. Obs³uga kamery
{{CONTENT}} Wstêp ===== W poprzednim kroku [[DirectX/Managed/Direct3D/6. Wy¶wietlanie figur w przestrzeni 3D]] wykonali¶my aplikacjê, która renderowa³a obiekty w przestrzeni 3D. Teraz rozbudujemy j± o dynamiczny ruch kamery. {{Image:d3dk2007-12-24 23:46:56
d3dkurs7.zip
2007-12-24 23:45:57
d3dkurs7.jpg
2007-12-24 23:42:20
Wygaszacze ekranu
Niniejszy artyku³ ma obja¶niæ zasadê pisania wygaszaczy ekranu. Wbrew pozorom nie jest to czynno¶æ trudna. Trzeba mieæ tylko jako takie pojêcie na temat grafiki w Delphi. Wiele z Was zapewne wie (a Ci co nie wiedz± to siê dowiedz±) ¿e wy2007-12-24 21:21:48
6. Wy¶wietlanie figur w przestrzeni 3D
{{CONTENT}} Wstêp ===== Tym razem cofniemy siê do lekcji [[DirectX/Managed/Direct3D/4. Wykorzystanie tekstur]], by zamieszczony tam przyk³ad zmodyfikowaæ. Bêdziemy starali siê osi±gn±æ efekt, przedstawiony na rys. 4. {{Image:d3dkurs6.j2007-12-24 15:25:18
d3dkurs6.zip
2007-12-24 15:24:24
d3dkurs6.jpg
2007-12-24 14:24:49
d3dkurs3.zip
2007-12-23 14:01:32
5. Wy¶wietlanie napisów
{{CONTENT}} Wstêp ===== Wy¶wietlanie napisów na ekranie jest wa¿nym elementem ka¿dej aplikacji - pozwala prezentowaæ ró¿ne warto¶ci w ramach interfejsu u¿ytkownik lub stanowiæ istotny element sceny. Mo¿e byæ dokonywane na przynajmniej2007-12-23 13:56:39
d3dkurs5.zip
2007-12-23 13:53:39