hipermarkety Programowanie - 4programmers

No item elements found in rss feed.

Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nastêpna

J2ME


2008-03-14 15:13:08

MySQL w Delphi

{{CONTENT}} *Poni¿szy opis i procedury by³y testowane na Delphi 7. Witam serdecznie. Ka¿dy programista w pó¼niejszym czasie bêdzie musia³, lub spotka siê z wykorzystaniem baz danych. Mnie zmusi³ do tego jeden z konkursów ;). Ma³o jest
2008-03-14 12:58:24

Jak wpisaæ wartosci do kolumny w bazie danych Zapytaniem SQL

Baza danych -INTERBASE a wiêc mam baze w interbase a wniej kilka tabel a danymi. Danymi sa liczby na których podstawie dokonuje rózne obliczenia. Licze srednia z danej kolumny, odchylenie standardowe, a pózniej gêsto¶c funkcji. Obleczenia te w
2008-03-11 14:36:38

Friend

friend - s³owo kluczowe jêzyka C++. Funkcje Friend jest to modyfikator, który stawiamy przy deklaracji funkcji (przed deklaracj±) w klasie. Wiadomo, ¿e tworz±c klasê, niektóre/wszystkie sk³adowe s± prywatne, jednak je
2008-03-10 18:40:35

TRAMP

Pamiêtacie mo¿e jeszcze czasy, gdy tworzeniem stron internetowych nazywano klepanie w jakim¶ edytorze tekstu tysiêcy linijek HTMLa, a potem mozolne kopiowanie plików FTP po ka¿dej poprawce? Próbowali¶cie kiedy¶ edytowaæ plik na jakim¶ zdalnym
2008-03-09 11:19:23

Absolutne pocz±tki

Artyku³ przeznaczony jest dla osób, które jeszcze nie mia³y styczno¶ci z programowaniem w J2ME (ci, którzy pisali ju¿ programy na telefony komórkowe, to wszystko ju¿ wiedz± :)). Uzbrajamy siê w narzêdzia Pierwszym krokiem jest zd
2008-03-09 08:20:57

Instalacja JVCL

Najpierw pobierz najnowsz± wersjê JVCL razem z JCL ze strony http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=45786&package_id=42327 (plik JVCLwCompleteJCLw-Buildb.zip/7z, gdzie w to wersja, gdzie b to build). Nastêpnie rozpakuj plik i wejd¼ do
2008-03-08 21:56:16

TrackBar - latwe manipulowanie suwakiem

x
2008-03-07 22:39:28

Pliki w Turbo Pascalu

Aby poprawnie operowaæ funkcjami zapisu i odczytu plików nale¿y zapoznaæ siê z ich typami w Pascalu: - binarne typowane, zwane tak¿e lub rekordowymi, - binarne beztypowe - tekstowe Uwaga: Liczba w nawiasie kwadratowym [1] oznacza numer ak
2008-03-07 12:39:41

CharLength

Funkcja zwracaj±ca liczbê bajtów przypadaj±cych na jeden znak (o okre¶lonym jako parametr funkcji indeksie) w danym systemie kodowym. Aby z niej skorzystaæ nale¿y do³±czyæ modu³ SysUtils do listy u¿ywanych modu³ów "uses". Nag³ówek meto
2008-03-07 12:16:17

Teoria technik uzywanych przez wirusy

Teoria technik wykorzystywanych przez wirusy Opracowa³: Asmie (-=Nevillon=- Member) Data: 20.VII.2003 E-mail: asmie@poczta.onet.pl {{CONTENT}} Wstêp Witam wszystkich czytaj±cych ten tekst. Dany artyku³ traktuje o metodach u¿y
2008-03-06 12:54:04

Timer systemowy

Timer systemowy zawarty w ka¿dym komputerze PC, generuje standardowo 18,2 razy na sekunde przerwanie programowe 1CH. Aby je praktycznie wykorzystaæ (np: w grze), musimy siê pod nie podpi±æ zamieniaj±c oryginalny adres procedury przerwania 1CH na
2008-03-06 12:34:00

Calloc

void *calloc(size_t nmemb, size_t size); calloc() przydziela pamiêæ dla tablicy zawieraj±cej nmemb elementów, ka¿dy o rozmiarze size bajtów i zwraca wska¼nik do przydzielonej pamiêci. Pamiêæ jest zerowana. Dla calloc() i malloc(), zwracan
2008-03-06 04:32:51

Enkapsulacja

Enkapsulacja {{Template:W budowie}} [#]_ Enkapsulacja (z ang. encapsulation, kapsu³kowanie, hermetyzacja lub inaczej ukrywanie informacji) to jedno z za³o¿eñ paradygmatu programowania obiektowego. Polega ono na ukrywaniu pewnych danych sk
2008-03-05 22:46:13

Linux


2008-03-05 10:23:03

Jak zamkn±æ, zresetowaæ, wylogowaæ siê z systemu

Win32Check(ExitWindows(0, 0)); // Zaloguj siê jako nowy u¿ytkownik Win32Check(ExitWindowsEx(EWX_REBOOT, 0)); //Uruchom ponownie komputer Win32Check(ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN, 0)); // Wy³±cz komputer albo (win 2000/xp)
2008-03-02 16:43:42

Podwójne buforowanie ( Double buffer )

Za³ó¿my, ¿e chcesz zaprogramowaæ poruszaj±cy siê prostok±t wzd³u¿ ekranu: const Szerokosc = 20; Wysokosc = 20; var Pozycja: Integer; procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); begin Canvas.Pen.Color := clWhit
2008-03-02 15:58:48

Podwójne buforowanie

Za³ó¿my, ¿e chcesz zaprogramowaæ poruszaj±cy siê prostok±t wzd³u¿ ekranu: const Szerokosc = 20; Wysokosc = 20; var Pozycja: Integer; procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); begin Canvas.Pen.Color := clWhit
2008-03-02 15:58:48

Artyku³y do zrobienia

Poni¿ej znajduje siê lista artyku³ów do napisania. Je¿eli link posiada kolor czerwony (skórka NewAge), oznacza to, ¿e danego tekstu nie ma. Kliknij, aby go edytowaæ. Po wiêcej informacji, odsy³am do [[Pomoc|pomocy]] {{CONTENT}} Delphi
2008-03-01 21:26:13

Du¿e liczby

Jak mo¿na prowadziæ obliczenia na du¿ych liczbach, wiêkszych ni¿ te standardowe obs³ugiwane przez Twój kompilator? Uzyj jednej z poni¿szych bibliotek: * Vlong - http://download.4programmers.net/Vlong.zip - biblioteka do TP i Delphi, ob
2008-02-29 12:57:11

Bezpieczne szyfrowanie pliku.

Powszechnie znana jest metoda szyfrowanie plików za pomoc± xor-owania(ró¿nicy symetrycznej) jego zawarto¶ci. Metoda ta jest jednak stosunkowo ³atwa do z³amania, gdy wiemy, czego mo¿emy spodziewaæ siê po rozszyfrowanej tre¶ci. Metoda, któr± c
2008-02-27 10:45:14

StringGrid usuwanie wybranego wiersza

Witam, odrazu na wej¶ciu jest to mini artyku³. Niemam czasu aby siê rozpisywaæ a piszê go tylko dla tego aby pomóc nowicjusz± gdy¿ odpowiedzi jakie s± zamieszone na formu s± absurdalne niektórzy pisz± aby co¶ przesuwaæ do góry przepisyw
2008-02-25 23:09:38

Jak wys³aæ maila z za³±cznikiem w INDY

Wstaw na formê nastêpuj±ce komponenty: - IdMessage - za zak³adki "Indy Misc" - IdAntiFreeze - z zak³adki "Indy Misc" - IdSMTP - z zak³adki "Indy Clients" No i kod odpowiedzialny za wysy³anie maila z za³±cznikiem:
2008-02-25 19:41:07

Prawa autorskie

Niniejszy dokument zawiera informacje na temat praw autorskich poszczególnych elementów strony, które s± licencjonowane inaczej. Poni¿sze sekcje zawieraj± szczegó³owe informacje o licencji wraz z tre¶ci± licencji. {{CONTENT}} Strona WWW
2008-02-24 17:31:30

J2ME - klasa Timer

Bez klasy Timer trudno wyobraziæ sobie napisanie jakiejkolwiek gry. W ka¿dej grze musi istnieæ "co¶" wywo³ywane cyklicznie. W tym artykule dowiesz siê, jak wstawiæ i u¿ywaæ Timer i TimerTask. TimerTask Klasy Timer i TimerTask znajdu
2008-02-23 21:47:43

J2ME - GameCanvas - czyli dalej rysujemy po ekranie

Kontynuacja artyku³u J2ME - Rysujemy po ekranie Omówiona we wspomnianym artykule klasa Canvas wystarczy w zupe³no¶ci do prostych zastosowañ. Jednak przy pisaniu gier na nowo
2008-02-23 21:31:36

Tworzenie przycisku

Najpierw narysuj kwadrat. Teraz go zaznacz, i przyci¶nij klawisz F8, powiniene¶ zobaczyæ okno"Symbol Properties". Zaznacz opcje "Button" a w polu Name wpisz "Kwadrat", i kliknij na przycisk "OK". Wci¶nij kombinacje klawiszy Ctrl+L, powinno pojawiæ
2008-02-23 10:49:56

Umieszczanie animacji na stronie

Wystarczy w odpowiednim miejscu wpisaæ taki kod:
2008-02-23 10:36:34

Podstawy


2008-02-23 10:31:36

Biblioteka BASS

UWAGA: Artyku³ w wersji rozwojowej, bêdê go dopisywa³ w miarê mo¿liwo¶ci na dniach, a¿ powstanie z niego ksi±¿ka, nie bêdê ukrywa³, ¿e materia³u jest sporo i mo¿e to trochê zaj±æ, ale robiê to dla wszystkich zwolennik
2008-02-22 19:58:01

Jak skonwertowaæ zmienn± String na PChar i odwrotnie

Zmienn± PChar na String zmiania funkcja: StrPas, a String na PChar zmienia procedura StrPCopy. Innym sposobem na dokonanie zamiany typów, jest mo¿liwo¶æ rzutowania: PChar(Zmienna_Typu_String); String(ZmiennaTypuPChar);
2008-02-22 14:46:47

Architektura warstwowa

{{CONTENT}} Wprowadzenie ===== Wraz ze wzrostem z³o¿ono¶ci systemów informatycznych - tak pod wzglêdem komplikacji oprogramowania, sprzêtu, a tak¿e ilo¶ci wspó³pracuj±cych podsystemów - pojawi³o siê zapotrzebowanie na separacjê komp
2008-02-21 22:48:14

J2ME - Rysujemy po ekranie

U¿ywaj±c klasy Form mo¿emy utworzyæ obiekt, na który "wrzucamy" etykiety tekstowe, obrazki, pola tekstowe oraz (tylko w MIDP 2.0) przyciski. Do pisania gier jednak nam to siê nie przyda. Aby swobodnie rysowaæ po ekranie musimy siêgn±æ po klasê
2008-02-21 22:32:25

sek750i canvas1.png


2008-02-21 21:49:38

Artyku³y

{{Template:do usuniêcia}}
2008-02-21 14:27:26

Symulacje

{{Template:do usuniêcia}}
2008-02-21 14:26:54

TRect

TRect - typ rekordowy zadeklarowny w module [[Delphi/Modu³y/Types]] TRect jest w rzeczywisto¶ci rekordem, którego struktura przedstawia siê nastêpuj±co: type TRect = packed record case Integer of 0: (Left, Top,
2008-02-20 15:07:26

BASS - Equalizer

Jak wykonaæ equalizer wykorzystuj±c bibliotekê BASS? Opis wykonania equalizera 6. kana³owego. 1. Najpierw stwórzmy zmienne globalne: var p: BASS_FXPARAMEQ;
2008-02-19 19:16:23

Studencki Festiwal Informatyczny

Ju¿ w dniach 6-8 marca 2008 odbêdzie siê kolejna, czwarta edycja najwiêkszej imprezy informatycznej w Polsce - Studenckiego Festiwalu Informatycznego. Festiwal odbêdzie siê w Hali Widowiskow
2008-02-19 10:58:39

Tworzenie menu na stronê WWW

W tym artykule nauczymy siê jak zrobiæ ³adne menu na stronê WWW. Np. co¶ takiego: {{Image:Menu_WWW_flash.PNG}} {{CONTENT}} Przygotowania Najpierw przygotuj obrazki przycisku w trzech pozycjach (np. programem DeKnop): *Zwyk³a *Po
2008-02-17 13:59:15

Menu WWW flash.PNG


2008-02-17 13:49:01

Empty

std::[[C/Biblioteka_standardowa/STL/String|string]]::empty Opis bool empty() const; [[C/Metody|Metoda]] sprawdza, czy [[C/Obiekty|obiekt]] [[C/klasy]] [[C/Biblioteka_standardowa/STL/String|string]] jest pusty. Zwr
2008-02-16 22:15:00

Length

std::[[C/Biblioteka_standardowa/STL/String|string]]::length Opis size_t length() const; Pozwala sprawdziæ, ile aktualnie dany [[C/Biblioteka_standardowa/STL/String|string]] przechowuje znaków. Dzia³a identycznie ja
2008-02-16 22:13:39

J2ME - Absolutne pocz±tki - czê¶æ 2

Kontynuacja artyku³u J2ME - Absolutne pocz±tki Z poprzedniej czê¶ci kojarzysz pewnie kod: import javax.microedition.midlet.MIDlet; import javax.microedition.lcdui
2008-02-16 21:50:51

Background-position

{{Template:Zal±¿ki artyku³ów}} {{Cat:Zal±¿ki artyku³ów}} background-position - ustala pozycjê obrazka u¿ytego jako t³o. Mo¿liwe warto¶ci: * top * center * bottom * left * right * warto¶æ procentowa Przyk³ad
2008-02-16 12:54:35

Zlot programistów Delphi 2008

14-16 marca 2008, Akademia Górniczo-Hutnicza, Kraków. Zlot jest ogólnopolsk± imprez± edukacyjno-szkoleniow±. Spotykamy siê w pi±tek. W sobotê ca³y dzieñ trwaj± wyk³ady (planujemy 8 wyk³adów w 2 równoleg³ych ¶cie¿kach), a wiec
2008-02-16 11:29:56

¯arty w Delphi....czê¶æ 2

Artyku³ powstal jako kontynuacja wcze¶niejszego pomys³u: http://4programmers.net/Delphi/Gotowce/¯arty_w_Delphi.... Swego czasu napisa³em kilka programów robi±cych jakie¶ jaja. Jeszcze bêd±c w podstawówce, w czerwcu 2003 roku w pracowni info
2008-02-15 22:08:14

Maven

{{Template:W Budowie}} {{CONTENT}} Wstêp ================ Ka¿dy projekt informatyczny, który jest realizowany w jêzyku kompilowanym, dochodzi do fazy w której musi zostaæ wykonana kompilacja. Proces ten nazywany potocznie budowaniem jest
2008-02-15 22:03:54

Events

{{Template:W budowie}} By³bym bardzo wdziêdzny o nie-edytowanie tego artyku³u, tylko zg³aszanie uwag w w±tku: http://forum.4programmers.net/viewtopic.php?id=121925 Natchniêty wiosennym promykiem s³oñca, postanowi³em sprawdziæ, cz
2008-02-15 01:59:47

Capacity

#REDIRECT C/Biblioteka_standardowa/STL/string/capacity
2008-02-15 00:25:41

Wstep do Windows Mobile

{{CONTENT}} Wstêp do Widows Mobile ================== Mówi±c o platformie .NET nie sposób pomin±æ szybko rozwijaj±c± siê technologie Windows Mobile. Coraz czê¶ciej na ulicach widuje siê osoby z Pocket PC lub SmartPhone. Jako programi
2008-02-14 21:57:44

J2ME - Absolutne pocz±tki

Artyku³ przeznaczony jest dla osób, które jeszcze nie mia³y styczno¶ci z programowaniem w J2ME (ci, którzy pisali ju¿ programy na telefony komórkowe, to wszystko ju¿ wiedz± :)). Uzbrajamy siê w narzêdzia Pierwszym krokiem jest zd
2008-02-13 23:18:34

Bot Gadu-Gadu (GG)

Siema! Wielu ludzi siê pyta jak stworzyæ bota gg, wiec dlatego pisze ten art. Na pocz±tek musisz zainstalowaæ komponent THGG który jest na http://download.4programmers.net/THGG.zip . Ok. Teraz go wstaw na formularz. W inspektorze obiektów komponen
2008-02-13 09:02:50

Emulacja liczb unsigned

{{Template:W budowie}} Jêzyk Java nie udostêpnia typów unsigned. W tym artykule opisane s± metody "emulacji" tego typu liczb w Javie.
2008-02-12 19:16:59

Onkeydown

Onkeydown Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po wci¶niêciu przycisku na klawiaturze podczas, gdy aktywny jest element, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶redni
2008-02-11 19:02:17

Onkeyup

Onkeyup Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po puszczeniu przycisku na klawiaturze podczas, gdy aktywny jest element, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶rednikami
2008-02-11 19:01:38

Onkeypress

Onkeypress Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po naci¶niêciu przycisku na klawiaturze podczas, gdy aktywny jest element, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶red
2008-02-11 19:00:46

C str

const char* string::c_str() Metoda zwraca ³añcuch w stylu C z [[C/Obiekty|obiektu]] [[C/klasy]] [[C/Biblioteka_standardowa/STL/string]]. Przyk³ad #include #include using namespa
2008-02-11 09:54:27

Version

Version Atrybut version znacznika [[(X)HTML/Html|]] mia³ w za³o¿eniu okre¶laæ wersjê jêzyka HTML w której zosta³ stworzony dany dokument. Atrybut ten zosta³ zdeprecjonowany, poniewa¿ sta³ siê nadmiarowy wraz
2008-02-09 12:28:00

Attr deprecated

Uwaga! Atrybut ten jest oznaczony jako [[(X)HTML/Deprecated|przestarza³y]] i nie jest obecny w wersji Strict jêzykow HTML i XHTML. Nie nalezy
2008-02-09 12:27:12

Tworzenie aplikacji opartej o wtyczki za pomoc± Springa

{{Template:W budowie}} {{CONTENT}} Wstêp ========================= W ¶wiecie oprogramowania elastyczno¶æ jest cnot±. Wspó³czesne programy oferuj± wiele mo¿liwo¶ci oraz funkcji. Rozwój oprogramowania i wzrost jego z³o¿ono¶ci wymusi
2008-02-09 01:15:30

Null

null - S³owo kluczowe jêzyku JavaScript. To s³owo kluczowe oznacza brak danych w danej zmiennej lub funkcjach które zawieraj± dane. zmienna = null; if (zmienna == null) { alert ("Pusto!"); }
2008-02-08 16:00:11

For

Pêtla for powtarza blok kodu dan± ilo¶æ razu: for (i=0;i>10;i+1) { // instrukcje... } Pêtla for zawiera "zmienn± steruj±c±" któr± mo¿na wykorzystaæ do dzia³ania kodu Najczê¶cie4j zmienna steruj±ca jest
2008-02-08 15:53:50

Href

Href Atrybut znacznika [[(X)HTML/A|]]. Jest skrótem od angielskiego wyra¿enia hyperlink referrer. Jego warto¶æ okre¶la miejsce docelowe, do którego trafi u¿ytkownik po klikniêciu na znacznik, którego jest atr
2008-02-08 14:17:54

Onmouseup

Onmouseup Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy przycisk myszy zostanie zwolniony na obiekcie, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca siê
2008-02-08 14:05:03

Onmousedown

Onmousedown Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy przycisk myszy zostanie wci¶niêty na obiekcie, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca
2008-02-08 14:04:18

Onmousemove

Onmousemove Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy kursor myszy porusza siê nad obiektem, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca siê zast
2008-02-08 14:00:08

Onmouseout

Onmouseout Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy kursor myszy opuszcza obiekt, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca siê zastêpowanie i
2008-02-08 13:58:49

Onmouseover

Onmouseover Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy kursor myszy znajduje siê nad obiektem, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca siê zas
2008-02-08 13:57:24

Language

Language Atrybut znacznika [[(X)HTML/Script|]]. Okre¶la jêzyk u¿yty do napisania skryptu. Najczê¶ciej u¿ywane warto¶ci to: * javascript * Javascript1.1 Przyk³ad u¿ycia
2008-02-08 13:52:32

Value

Value Atrybut znacznika [[(X)HTML/Input|]]. Okre¶la warto¶æ domy¶ln± danego znacznika. W zale¿no¶ci od atrybutu [[(X)HTML/Atrybuty/Type]] warto¶æ ta mo¿e lub nie mo¿e byæ zmieniana, czasami nie jest równie¿
2008-02-08 13:32:32

Color

Color Atrybut znacznika , okre¶la kolor czcionki tekstu objêtego znacznikiem. Mo¿liwe warto¶ci to kolory zapisane wed³ug szablonu #RRGGBB w systemie szesnastkowym oraz kolory z poni¿szej listy: * black - czarny
2008-02-08 13:06:30

Face

Face Atrybut znacznika , okre¶la krój czcionki u¿ywany do wy¶wietlenia tekstu. Nazwy czcionek s± oddzielone przecinkami, je¶li pierwsza czcionka z listy nie zostanie znaleziona w systemie u¿ywana jest kolejna, ilo
2008-02-08 13:02:09

Size

Size Atrybut znacznika , okre¶la rozmiar czcionki tekstu objêtego znacznikiem. Mo¿liwe warto¶ci to liczby z zakresu 1-7, domy¶lna warto¶æ 3 jest równa pozmiarowi czcionki 12,5 pt czyli 1 em. Przyk³ady u¿y
2008-02-08 12:58:37

Static

Zmienne lokalne Modyfikator static sprawia, ¿e obiekt w danej [[C/funkcje|funkcji]] jest umieszczany w tej samej pamiêci, co [[C/zmienne|zmienna]] globalna i nie jest usuwany wraz z zakoñczeniem funkcji. //.... int licznik()
2008-02-08 11:26:26

Bordercolordark

Bordercolordark Okre¶la kolor ciemniejszego obramowania elementu, to znaczy dolnej i prawej krawêdzi.. Dopuszczalne s± kolory zapisane w formacie #RRGGBB (systemem szesnastkowym) oraz z poni¿szej listy: * black - czarny * gray - szary
2008-02-07 15:42:11

Bordercolorlight

Bordercolorlight Okre¶la kolor ja¶niejszego obramowania elementu, to znaczy górnej i lewej krawêdzi.. Dopuszczalne s± kolory zapisane w formacie #RRGGBB (systemem szesnastkowym) oraz z poni¿szej listy: * black - czarny * gray - szar
2008-02-07 15:41:39

Bordercolor

Bordercolor Okre¶la kolor obramowania elementu. Dopuszczalne s± kolory zapisane w formacie #RRGGBB (systemem szesnastkowym) oraz z poni¿szej listy: * black - czarny * gray - szary * silver - srebrny * white - bia³y * maroon - kaszt
2008-02-07 15:34:25

Ondblclick

Ondblclick Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po dwukrotnum klikniêciu na elemencie, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶rednikami. Nie nale¿y stosowaæ znak
2008-02-07 15:20:20

Onclick

Onclick Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po klikniêciu na elemencie, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶rednikami. Nie nale¿y stosowaæ znaku nowej linii
2008-02-07 15:16:54

C

C/C++ Jêzyk C jest jêzykiem programowania stworzonym na pocz±tku lat siedemdziesi±tych przez Dennisa Ritchiego do programowania systemów operacyjnych i innych zadañ niskiego poziomu. Jêzyk C++ jest wieloparadygmatowym j
2008-02-07 00:04:03

Unie

Unia jest kolejnym obok struktury i klasy typem definiowanym przez u¿ytkownika. Od pozosta³ych dwóch ró¿ni j± jednak to ze swoje sk³adniki zapisuje w tym samym (wspó³dzielonym) obszarze pamiêci. Co to oznacza w praktyce ? Tylko tyle ze w d
2008-02-06 20:39:00

System

{{Template:Do poprawy}} {{Cat:Artyku³y do poprawy}} system ("polecenie"); Funkcja która pozwala wywo³ywaæ w Konsoli Windowsa polecenia z jêzyka Batch. Przyk³ad: system ("Echo Wpiszê tekst!");
2008-02-06 20:14:50

Kompresja strumieni

Od wersji .NET 2.0 zosta³y udostêpnione nam strumienie kompresuj±ce. Znajduj± siê one w przestrzeni nazw: using System.IO.Compression; S± to: *DeflateStream *GZipStream Przy czym musimy pamiêtaæ, ze do kompresji i dekom
2008-02-05 20:59:01

Funkcja main

Funkcja Main (z du¿ej!!) to funkcja z której program startuje... tzn. program przy kompilacji szuka funkcji Main i to od niej zaczyna dzia³anie. Funkcja ta musi byæ typu static. Jest bowiem metod± klasy g³ównej.
2008-02-05 20:49:58

Border

Border Ten atrybut ustawia grubo¶æ obramowania elementów wy¶wietlanych [[CSS/Elementy_blokowe_i_liniowe|blokowo]]. Warto¶æ podawana jest w pikselach. Przyk³ad u¿ycia Ten blok ma ob
2008-02-05 17:13:57

Ltoa

char * ltoa (long value, char * result , int base) Funkcja jako argument pobiera liczbê typu long int (value), któr± skonwertuje na podstawie bazy liczbowej (2
2008-02-05 13:09:10

Itoa

char * itoa (int value, char * result , int base) Funkcja jako argument pobiera liczbê typu int (value), któr± skonwertuje na podstawie bazy liczbowej (2
2008-02-05 13:01:56

Kurs pisania systemu operacyjnego, czê¶æ 1

#REDIRECT OS_Programming/Kurs_pisania_systemu_operacyjnego,_czê¶æ_1
2008-02-05 11:53:26

OS ProgrammingPisanie systemów operacyjnych cz. III - przerwania, wyj±tki, GRUB.

#REDIRECT OS_Programming/Pisanie_systemów_operacyjnych_cz._III_-_przerwania,_wyj±tki,_GRUB.
2008-02-05 11:50:45

Pisanie systemów operacyjnych cz. III - przerwania, wyj±tki, GRUB.

#REDIRECT OS_ProgrammingPisanie_systemów_operacyjnych_cz._III_-_przerwania,_wyj±tki,_GRUB.
2008-02-05 11:50:28

Pisanie systemów operacyjnych - tryb rzeczywisty

#REDIRECT OS_Programming/Pisanie_systemów_operacyjnych_-_tryb_rzeczywisty
2008-02-05 11:49:49

[OSDev] Wielozadaniowo¶æ z TSS

#REDIRECT OS_Programming/[OSDev]_Wielozadaniowo¶æ_z_TSS
2008-02-05 11:48:06

OS Programming

(Aktualnie pusto)
2008-02-05 11:46:24

Jak ³atwo sprawdziæ rozmiar pliku

Przedstawiam ciekaw± funkcjê, która jest znacznie ³atwiejsza w u¿yciu i nie potrzebuje otwieraæ pliku, co powoduje ¿e bardzo ³atwo, bez problemów mo¿na sprawdziæ rozmiar pliku. function CheckFileSize(FileSizee : String) : Integer; va
2008-02-04 16:56:24

Zdarzenia

Zdarzenia to atrybuty, które okre¶laj± kod JavaScript wykonywany w danych okoliczno¶ciach, na przyk³ad przy klikniêciu na elemencie myszk± lub najechaniu na niego kursorem.
2008-02-04 15:38:46

Height

Height Ten atrybut ustawia wysoko¶æ elementów wy¶wietlanych [[CSS/Elementy_blokowe_i_liniowe|blokowo]]. Warto¶æ podawana jest w pikselach. Przyk³ad u¿ycia Ten blok ma wysoko¶æ
2008-02-03 16:46:35

Width

Width Ten atrybut ustawia szeroko¶æ elementów wy¶wietlanych [[CSS/Elementy_blokowe_i_liniowe|blokowo]]. Warto¶æ podawana jest w pikselach. Przyk³ad u¿ycia Ten blok ma szeroko¶æ
2008-02-03 16:45:15

Mod rewrite

Mod rewrite to modu³ serwera Apache umo¿liwiaj±cy transformacje linków do postaci bardziej przyjaznej u¿ytkownikowi i wyszukiwarkom internetowym. Przyk³adowo strona o adresie: http://s
2008-02-03 13:51:37

Union

Unia jest zbiorem elementów zajmuj±cych ten sam obszar pamiêci. D³ugo¶æ unii jest równa d³ugo¶ci najwiêkszego jej pola.Unie definiuje siê po s³owie kluczowym union union baza { struct { str imie; str nazwisko; } int rokur
2008-02-01 13:20:59
Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nastêpna



komputery, oprogramowanie