Programowanie - 4programmers
No item elements found in rss feed.J2ME
2008-03-14 15:13:08
MySQL w Delphi
{{CONTENT}} *Poni¿szy opis i procedury by³y testowane na Delphi 7. Witam serdecznie. Ka¿dy programista w pó¼niejszym czasie bêdzie musia³, lub spotka siê z wykorzystaniem baz danych. Mnie zmusi³ do tego jeden z konkursów ;). Ma³o jest2008-03-14 12:58:24
Jak wpisaæ wartosci do kolumny w bazie danych Zapytaniem SQL
Baza danych -INTERBASE a wiêc mam baze w interbase a wniej kilka tabel a danymi. Danymi sa liczby na których podstawie dokonuje rózne obliczenia. Licze srednia z danej kolumny, odchylenie standardowe, a pózniej gêsto¶c funkcji. Obleczenia te w2008-03-11 14:36:38
Friend
friend - s³owo kluczowe jêzyka C++. Funkcje Friend jest to modyfikator, który stawiamy przy deklaracji funkcji (przed deklaracj±) w klasie. Wiadomo, ¿e tworz±c klasê, niektóre/wszystkie sk³adowe s± prywatne, jednak je2008-03-10 18:40:35
TRAMP
Pamiêtacie mo¿e jeszcze czasy, gdy tworzeniem stron internetowych nazywano klepanie w jakim¶ edytorze tekstu tysiêcy linijek HTMLa, a potem mozolne kopiowanie plików FTP po ka¿dej poprawce? Próbowali¶cie kiedy¶ edytowaæ plik na jakim¶ zdalnym2008-03-09 11:19:23
Absolutne pocz±tki
Artyku³ przeznaczony jest dla osób, które jeszcze nie mia³y styczno¶ci z programowaniem w J2ME (ci, którzy pisali ju¿ programy na telefony komórkowe, to wszystko ju¿ wiedz± :)). Uzbrajamy siê w narzêdzia Pierwszym krokiem jest zd2008-03-09 08:20:57
Instalacja JVCL
Najpierw pobierz najnowsz± wersjê JVCL razem z JCL ze strony http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=45786&package_id=42327 (plik JVCLwCompleteJCLw-Buildb.zip/7z, gdzie w to wersja, gdzie b to build). Nastêpnie rozpakuj plik i wejd¼ do2008-03-08 21:56:16
TrackBar - latwe manipulowanie suwakiem
x2008-03-07 22:39:28
Pliki w Turbo Pascalu
Aby poprawnie operowaæ funkcjami zapisu i odczytu plików nale¿y zapoznaæ siê z ich typami w Pascalu: - binarne typowane, zwane tak¿e lub rekordowymi, - binarne beztypowe - tekstowe Uwaga: Liczba w nawiasie kwadratowym [1] oznacza numer ak2008-03-07 12:39:41
CharLength
Funkcja zwracaj±ca liczbê bajtów przypadaj±cych na jeden znak (o okre¶lonym jako parametr funkcji indeksie) w danym systemie kodowym. Aby z niej skorzystaæ nale¿y do³±czyæ modu³ SysUtils do listy u¿ywanych modu³ów "uses". Nag³ówek meto2008-03-07 12:16:17
Teoria technik uzywanych przez wirusy
Teoria technik wykorzystywanych przez wirusy Opracowa³: Asmie (-=Nevillon=- Member) Data: 20.VII.2003 E-mail: asmie@poczta.onet.pl {{CONTENT}} Wstêp Witam wszystkich czytaj±cych ten tekst. Dany artyku³ traktuje o metodach u¿y2008-03-06 12:54:04
Timer systemowy
Timer systemowy zawarty w ka¿dym komputerze PC, generuje standardowo 18,2 razy na sekunde przerwanie programowe 1CH. Aby je praktycznie wykorzystaæ (np: w grze), musimy siê pod nie podpi±æ zamieniaj±c oryginalny adres procedury przerwania 1CH na2008-03-06 12:34:00
Calloc
void *calloc(size_t nmemb, size_t size); calloc() przydziela pamiêæ dla tablicy zawieraj±cej nmemb elementów, ka¿dy o rozmiarze size bajtów i zwraca wska¼nik do przydzielonej pamiêci. Pamiêæ jest zerowana. Dla calloc() i malloc(), zwracan2008-03-06 04:32:51
Enkapsulacja
Enkapsulacja {{Template:W budowie}} [#]_ Enkapsulacja (z ang. encapsulation, kapsu³kowanie, hermetyzacja lub inaczej ukrywanie informacji) to jedno z za³o¿eñ paradygmatu programowania obiektowego. Polega ono na ukrywaniu pewnych danych sk2008-03-05 22:46:13
Linux
2008-03-05 10:23:03
Jak zamkn±æ, zresetowaæ, wylogowaæ siê z systemu
Win32Check(ExitWindows(0, 0)); // Zaloguj siê jako nowy u¿ytkownik Win32Check(ExitWindowsEx(EWX_REBOOT, 0)); //Uruchom ponownie komputer Win32Check(ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN, 0)); // Wy³±cz komputer albo (win 2000/xp)2008-03-02 16:43:42
Podwójne buforowanie ( Double buffer )
Za³ó¿my, ¿e chcesz zaprogramowaæ poruszaj±cy siê prostok±t wzd³u¿ ekranu: const Szerokosc = 20; Wysokosc = 20; var Pozycja: Integer; procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); begin Canvas.Pen.Color := clWhit2008-03-02 15:58:48
Podwójne buforowanie
Za³ó¿my, ¿e chcesz zaprogramowaæ poruszaj±cy siê prostok±t wzd³u¿ ekranu: const Szerokosc = 20; Wysokosc = 20; var Pozycja: Integer; procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); begin Canvas.Pen.Color := clWhit2008-03-02 15:58:48
Artyku³y do zrobienia
Poni¿ej znajduje siê lista artyku³ów do napisania. Je¿eli link posiada kolor czerwony (skórka NewAge), oznacza to, ¿e danego tekstu nie ma. Kliknij, aby go edytowaæ. Po wiêcej informacji, odsy³am do [[Pomoc|pomocy]] {{CONTENT}} Delphi2008-03-01 21:26:13
Du¿e liczby
Jak mo¿na prowadziæ obliczenia na du¿ych liczbach, wiêkszych ni¿ te standardowe obs³ugiwane przez Twój kompilator? Uzyj jednej z poni¿szych bibliotek: * Vlong - http://download.4programmers.net/Vlong.zip - biblioteka do TP i Delphi, ob2008-02-29 12:57:11
Bezpieczne szyfrowanie pliku.
Powszechnie znana jest metoda szyfrowanie plików za pomoc± xor-owania(ró¿nicy symetrycznej) jego zawarto¶ci. Metoda ta jest jednak stosunkowo ³atwa do z³amania, gdy wiemy, czego mo¿emy spodziewaæ siê po rozszyfrowanej tre¶ci. Metoda, któr± c2008-02-27 10:45:14
StringGrid usuwanie wybranego wiersza
Witam, odrazu na wej¶ciu jest to mini artyku³. Niemam czasu aby siê rozpisywaæ a piszê go tylko dla tego aby pomóc nowicjusz± gdy¿ odpowiedzi jakie s± zamieszone na formu s± absurdalne niektórzy pisz± aby co¶ przesuwaæ do góry przepisyw2008-02-25 23:09:38
Jak wys³aæ maila z za³±cznikiem w INDY
Wstaw na formê nastêpuj±ce komponenty: - IdMessage - za zak³adki "Indy Misc" - IdAntiFreeze - z zak³adki "Indy Misc" - IdSMTP - z zak³adki "Indy Clients" No i kod odpowiedzialny za wysy³anie maila z za³±cznikiem:2008-02-25 19:41:07
Prawa autorskie
Niniejszy dokument zawiera informacje na temat praw autorskich poszczególnych elementów strony, które s± licencjonowane inaczej. Poni¿sze sekcje zawieraj± szczegó³owe informacje o licencji wraz z tre¶ci± licencji. {{CONTENT}} Strona WWW2008-02-24 17:31:30
J2ME - klasa Timer
Bez klasy Timer trudno wyobraziæ sobie napisanie jakiejkolwiek gry. W ka¿dej grze musi istnieæ "co¶" wywo³ywane cyklicznie. W tym artykule dowiesz siê, jak wstawiæ i u¿ywaæ Timer i TimerTask. TimerTask Klasy Timer i TimerTask znajdu2008-02-23 21:47:43
J2ME - GameCanvas - czyli dalej rysujemy po ekranie
Kontynuacja artyku³u J2ME - Rysujemy po ekranie Omówiona we wspomnianym artykule klasa Canvas wystarczy w zupe³no¶ci do prostych zastosowañ. Jednak przy pisaniu gier na nowo2008-02-23 21:31:36
Tworzenie przycisku
Najpierw narysuj kwadrat. Teraz go zaznacz, i przyci¶nij klawisz F8, powiniene¶ zobaczyæ okno"Symbol Properties". Zaznacz opcje "Button" a w polu Name wpisz "Kwadrat", i kliknij na przycisk "OK". Wci¶nij kombinacje klawiszy Ctrl+L, powinno pojawiæ2008-02-23 10:49:56
Umieszczanie animacji na stronie
Wystarczy w odpowiednim miejscu wpisaæ taki kod:2008-02-23 10:36:34
Podstawy
2008-02-23 10:31:36
Biblioteka BASS
UWAGA: Artyku³ w wersji rozwojowej, bêdê go dopisywa³ w miarê mo¿liwo¶ci na dniach, a¿ powstanie z niego ksi±¿ka, nie bêdê ukrywa³, ¿e materia³u jest sporo i mo¿e to trochê zaj±æ, ale robiê to dla wszystkich zwolennik2008-02-22 19:58:01
Jak skonwertowaæ zmienn± String na PChar i odwrotnie
Zmienn± PChar na String zmiania funkcja: StrPas, a String na PChar zmienia procedura StrPCopy. Innym sposobem na dokonanie zamiany typów, jest mo¿liwo¶æ rzutowania: PChar(Zmienna_Typu_String); String(ZmiennaTypuPChar);2008-02-22 14:46:47
Architektura warstwowa
{{CONTENT}} Wprowadzenie ===== Wraz ze wzrostem z³o¿ono¶ci systemów informatycznych - tak pod wzglêdem komplikacji oprogramowania, sprzêtu, a tak¿e ilo¶ci wspó³pracuj±cych podsystemów - pojawi³o siê zapotrzebowanie na separacjê komp2008-02-21 22:48:14
J2ME - Rysujemy po ekranie
U¿ywaj±c klasy Form mo¿emy utworzyæ obiekt, na który "wrzucamy" etykiety tekstowe, obrazki, pola tekstowe oraz (tylko w MIDP 2.0) przyciski. Do pisania gier jednak nam to siê nie przyda. Aby swobodnie rysowaæ po ekranie musimy siêgn±æ po klasê2008-02-21 22:32:25
sek750i canvas1.png
2008-02-21 21:49:38
Artyku³y
{{Template:do usuniêcia}}2008-02-21 14:27:26
Symulacje
{{Template:do usuniêcia}}2008-02-21 14:26:54
TRect
TRect - typ rekordowy zadeklarowny w module [[Delphi/Modu³y/Types]] TRect jest w rzeczywisto¶ci rekordem, którego struktura przedstawia siê nastêpuj±co: type TRect = packed record case Integer of 0: (Left, Top,2008-02-20 15:07:26
BASS - Equalizer
Jak wykonaæ equalizer wykorzystuj±c bibliotekê BASS? Opis wykonania equalizera 6. kana³owego. 1. Najpierw stwórzmy zmienne globalne: var p: BASS_FXPARAMEQ;2008-02-19 19:16:23
Studencki Festiwal Informatyczny
Ju¿ w dniach 6-8 marca 2008 odbêdzie siê kolejna, czwarta edycja najwiêkszej imprezy informatycznej w Polsce - Studenckiego Festiwalu Informatycznego. Festiwal odbêdzie siê w Hali Widowiskow2008-02-19 10:58:39
Tworzenie menu na stronê WWW
W tym artykule nauczymy siê jak zrobiæ ³adne menu na stronê WWW. Np. co¶ takiego: {{Image:Menu_WWW_flash.PNG}} {{CONTENT}} Przygotowania Najpierw przygotuj obrazki przycisku w trzech pozycjach (np. programem DeKnop): *Zwyk³a *Po2008-02-17 13:59:15
Menu WWW flash.PNG
2008-02-17 13:49:01
Empty
std::[[C/Biblioteka_standardowa/STL/String|string]]::empty Opis bool empty() const; [[C/Metody|Metoda]] sprawdza, czy [[C/Obiekty|obiekt]] [[C/klasy]] [[C/Biblioteka_standardowa/STL/String|string]] jest pusty. Zwr2008-02-16 22:15:00
Length
std::[[C/Biblioteka_standardowa/STL/String|string]]::length Opis size_t length() const; Pozwala sprawdziæ, ile aktualnie dany [[C/Biblioteka_standardowa/STL/String|string]] przechowuje znaków. Dzia³a identycznie ja2008-02-16 22:13:39
J2ME - Absolutne pocz±tki - czê¶æ 2
Kontynuacja artyku³u J2ME - Absolutne pocz±tki Z poprzedniej czê¶ci kojarzysz pewnie kod: import javax.microedition.midlet.MIDlet; import javax.microedition.lcdui2008-02-16 21:50:51
Background-position
{{Template:Zal±¿ki artyku³ów}} {{Cat:Zal±¿ki artyku³ów}} background-position - ustala pozycjê obrazka u¿ytego jako t³o. Mo¿liwe warto¶ci: * top * center * bottom * left * right * warto¶æ procentowa Przyk³ad2008-02-16 12:54:35
Zlot programistów Delphi 2008
14-16 marca 2008, Akademia Górniczo-Hutnicza, Kraków. Zlot jest ogólnopolsk± imprez± edukacyjno-szkoleniow±. Spotykamy siê w pi±tek. W sobotê ca³y dzieñ trwaj± wyk³ady (planujemy 8 wyk³adów w 2 równoleg³ych ¶cie¿kach), a wiec2008-02-16 11:29:56
¯arty w Delphi....czê¶æ 2
Artyku³ powstal jako kontynuacja wcze¶niejszego pomys³u: http://4programmers.net/Delphi/Gotowce/¯arty_w_Delphi.... Swego czasu napisa³em kilka programów robi±cych jakie¶ jaja. Jeszcze bêd±c w podstawówce, w czerwcu 2003 roku w pracowni info2008-02-15 22:08:14
Maven
{{Template:W Budowie}} {{CONTENT}} Wstêp ================ Ka¿dy projekt informatyczny, który jest realizowany w jêzyku kompilowanym, dochodzi do fazy w której musi zostaæ wykonana kompilacja. Proces ten nazywany potocznie budowaniem jest2008-02-15 22:03:54
Events
{{Template:W budowie}} By³bym bardzo wdziêdzny o nie-edytowanie tego artyku³u, tylko zg³aszanie uwag w w±tku: http://forum.4programmers.net/viewtopic.php?id=121925 Natchniêty wiosennym promykiem s³oñca, postanowi³em sprawdziæ, cz2008-02-15 01:59:47
Capacity
#REDIRECT C/Biblioteka_standardowa/STL/string/capacity2008-02-15 00:25:41
Wstep do Windows Mobile
{{CONTENT}} Wstêp do Widows Mobile ================== Mówi±c o platformie .NET nie sposób pomin±æ szybko rozwijaj±c± siê technologie Windows Mobile. Coraz czê¶ciej na ulicach widuje siê osoby z Pocket PC lub SmartPhone. Jako programi2008-02-14 21:57:44
J2ME - Absolutne pocz±tki
Artyku³ przeznaczony jest dla osób, które jeszcze nie mia³y styczno¶ci z programowaniem w J2ME (ci, którzy pisali ju¿ programy na telefony komórkowe, to wszystko ju¿ wiedz± :)). Uzbrajamy siê w narzêdzia Pierwszym krokiem jest zd2008-02-13 23:18:34
Bot Gadu-Gadu (GG)
Siema! Wielu ludzi siê pyta jak stworzyæ bota gg, wiec dlatego pisze ten art. Na pocz±tek musisz zainstalowaæ komponent THGG który jest na http://download.4programmers.net/THGG.zip . Ok. Teraz go wstaw na formularz. W inspektorze obiektów komponen2008-02-13 09:02:50
Emulacja liczb unsigned
{{Template:W budowie}} Jêzyk Java nie udostêpnia typów unsigned. W tym artykule opisane s± metody "emulacji" tego typu liczb w Javie.2008-02-12 19:16:59
Onkeydown
Onkeydown Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po wci¶niêciu przycisku na klawiaturze podczas, gdy aktywny jest element, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶redni2008-02-11 19:02:17
Onkeyup
Onkeyup Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po puszczeniu przycisku na klawiaturze podczas, gdy aktywny jest element, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶rednikami2008-02-11 19:01:38
Onkeypress
Onkeypress Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po naci¶niêciu przycisku na klawiaturze podczas, gdy aktywny jest element, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶red2008-02-11 19:00:46
C str
const char* string::c_str() Metoda zwraca ³añcuch w stylu C z [[C/Obiekty|obiektu]] [[C/klasy]] [[C/Biblioteka_standardowa/STL/string]]. Przyk³ad #include #include using namespa2008-02-11 09:54:27
Version
Version Atrybut version znacznika [[(X)HTML/Html|]] mia³ w za³o¿eniu okre¶laæ wersjê jêzyka HTML w której zosta³ stworzony dany dokument. Atrybut ten zosta³ zdeprecjonowany, poniewa¿ sta³ siê nadmiarowy wraz2008-02-09 12:28:00
Attr deprecated
Uwaga! Atrybut ten jest oznaczony jako [[(X)HTML/Deprecated|przestarza³y]] i nie jest obecny w wersji Strict jêzykow HTML i XHTML. Nie nalezy2008-02-09 12:27:12
Tworzenie aplikacji opartej o wtyczki za pomoc± Springa
{{Template:W budowie}} {{CONTENT}} Wstêp ========================= W ¶wiecie oprogramowania elastyczno¶æ jest cnot±. Wspó³czesne programy oferuj± wiele mo¿liwo¶ci oraz funkcji. Rozwój oprogramowania i wzrost jego z³o¿ono¶ci wymusi2008-02-09 01:15:30
Null
null - S³owo kluczowe jêzyku JavaScript. To s³owo kluczowe oznacza brak danych w danej zmiennej lub funkcjach które zawieraj± dane. zmienna = null; if (zmienna == null) { alert ("Pusto!"); }2008-02-08 16:00:11
For
Pêtla for powtarza blok kodu dan± ilo¶æ razu: for (i=0;i>10;i+1) { // instrukcje... } Pêtla for zawiera "zmienn± steruj±c±" któr± mo¿na wykorzystaæ do dzia³ania kodu Najczê¶cie4j zmienna steruj±ca jest2008-02-08 15:53:50
Href
Href Atrybut znacznika [[(X)HTML/A|]]. Jest skrótem od angielskiego wyra¿enia hyperlink referrer. Jego warto¶æ okre¶la miejsce docelowe, do którego trafi u¿ytkownik po klikniêciu na znacznik, którego jest atr2008-02-08 14:17:54
Onmouseup
Onmouseup Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy przycisk myszy zostanie zwolniony na obiekcie, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca siê2008-02-08 14:05:03
Onmousedown
Onmousedown Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy przycisk myszy zostanie wci¶niêty na obiekcie, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca2008-02-08 14:04:18
Onmousemove
Onmousemove Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy kursor myszy porusza siê nad obiektem, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca siê zast2008-02-08 14:00:08
Onmouseout
Onmouseout Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy kursor myszy opuszcza obiekt, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca siê zastêpowanie i2008-02-08 13:58:49
Onmouseover
Onmouseover Zdarzenie JavaScript wywo³ywane, kiedy kursor myszy znajduje siê nad obiektem, którego jest atrybutem. Zawiera polecenia jêzyka JS oddzielone znakami ¶rednika. Nie nale¿y stosowaæ znaków nowej linii, zaleca siê zas2008-02-08 13:57:24
Language
Language Atrybut znacznika [[(X)HTML/Script|]]. Okre¶la jêzyk u¿yty do napisania skryptu. Najczê¶ciej u¿ywane warto¶ci to: * javascript * Javascript1.1 Przyk³ad u¿ycia2008-02-08 13:52:32
Value
Value Atrybut znacznika [[(X)HTML/Input|]]. Okre¶la warto¶æ domy¶ln± danego znacznika. W zale¿no¶ci od atrybutu [[(X)HTML/Atrybuty/Type]] warto¶æ ta mo¿e lub nie mo¿e byæ zmieniana, czasami nie jest równie¿2008-02-08 13:32:32
Color
Color Atrybut znacznika , okre¶la kolor czcionki tekstu objêtego znacznikiem. Mo¿liwe warto¶ci to kolory zapisane wed³ug szablonu #RRGGBB w systemie szesnastkowym oraz kolory z poni¿szej listy: * black - czarny2008-02-08 13:06:30
Face
Face Atrybut znacznika , okre¶la krój czcionki u¿ywany do wy¶wietlenia tekstu. Nazwy czcionek s± oddzielone przecinkami, je¶li pierwsza czcionka z listy nie zostanie znaleziona w systemie u¿ywana jest kolejna, ilo2008-02-08 13:02:09
Size
Size Atrybut znacznika , okre¶la rozmiar czcionki tekstu objêtego znacznikiem. Mo¿liwe warto¶ci to liczby z zakresu 1-7, domy¶lna warto¶æ 3 jest równa pozmiarowi czcionki 12,5 pt czyli 1 em. Przyk³ady u¿y2008-02-08 12:58:37
Static
Zmienne lokalne Modyfikator static sprawia, ¿e obiekt w danej [[C/funkcje|funkcji]] jest umieszczany w tej samej pamiêci, co [[C/zmienne|zmienna]] globalna i nie jest usuwany wraz z zakoñczeniem funkcji. //.... int licznik()2008-02-08 11:26:26
Bordercolordark
Bordercolordark Okre¶la kolor ciemniejszego obramowania elementu, to znaczy dolnej i prawej krawêdzi.. Dopuszczalne s± kolory zapisane w formacie #RRGGBB (systemem szesnastkowym) oraz z poni¿szej listy: * black - czarny * gray - szary2008-02-07 15:42:11
Bordercolorlight
Bordercolorlight Okre¶la kolor ja¶niejszego obramowania elementu, to znaczy górnej i lewej krawêdzi.. Dopuszczalne s± kolory zapisane w formacie #RRGGBB (systemem szesnastkowym) oraz z poni¿szej listy: * black - czarny * gray - szar2008-02-07 15:41:39
Bordercolor
Bordercolor Okre¶la kolor obramowania elementu. Dopuszczalne s± kolory zapisane w formacie #RRGGBB (systemem szesnastkowym) oraz z poni¿szej listy: * black - czarny * gray - szary * silver - srebrny * white - bia³y * maroon - kaszt2008-02-07 15:34:25
Ondblclick
Ondblclick Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po dwukrotnum klikniêciu na elemencie, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶rednikami. Nie nale¿y stosowaæ znak2008-02-07 15:20:20
Onclick
Onclick Okre¶la kod JavaScript, który zostanie wykonany po klikniêciu na elemencie, którego jest atrybutem. Mo¿e byæ to nazwa funkcji lub dowolny kod. Polecenia nale¿y oddzielaæ ¶rednikami. Nie nale¿y stosowaæ znaku nowej linii2008-02-07 15:16:54
C
C/C++ Jêzyk C jest jêzykiem programowania stworzonym na pocz±tku lat siedemdziesi±tych przez Dennisa Ritchiego do programowania systemów operacyjnych i innych zadañ niskiego poziomu. Jêzyk C++ jest wieloparadygmatowym j2008-02-07 00:04:03
Unie
Unia jest kolejnym obok struktury i klasy typem definiowanym przez u¿ytkownika. Od pozosta³ych dwóch ró¿ni j± jednak to ze swoje sk³adniki zapisuje w tym samym (wspó³dzielonym) obszarze pamiêci. Co to oznacza w praktyce ? Tylko tyle ze w d2008-02-06 20:39:00
System
{{Template:Do poprawy}} {{Cat:Artyku³y do poprawy}} system ("polecenie"); Funkcja która pozwala wywo³ywaæ w Konsoli Windowsa polecenia z jêzyka Batch. Przyk³ad: system ("Echo Wpiszê tekst!");2008-02-06 20:14:50
Kompresja strumieni
Od wersji .NET 2.0 zosta³y udostêpnione nam strumienie kompresuj±ce. Znajduj± siê one w przestrzeni nazw: using System.IO.Compression; S± to: *DeflateStream *GZipStream Przy czym musimy pamiêtaæ, ze do kompresji i dekom2008-02-05 20:59:01
Funkcja main
Funkcja Main (z du¿ej!!) to funkcja z której program startuje... tzn. program przy kompilacji szuka funkcji Main i to od niej zaczyna dzia³anie. Funkcja ta musi byæ typu static. Jest bowiem metod± klasy g³ównej.2008-02-05 20:49:58
Border
Border Ten atrybut ustawia grubo¶æ obramowania elementów wy¶wietlanych [[CSS/Elementy_blokowe_i_liniowe|blokowo]]. Warto¶æ podawana jest w pikselach. Przyk³ad u¿ycia Ten blok ma ob2008-02-05 17:13:57
Ltoa
char * ltoa (long value, char * result , int base) Funkcja jako argument pobiera liczbê typu long int (value), któr± skonwertuje na podstawie bazy liczbowej (22008-02-05 13:09:10
Itoa
char * itoa (int value, char * result , int base) Funkcja jako argument pobiera liczbê typu int (value), któr± skonwertuje na podstawie bazy liczbowej (22008-02-05 13:01:56
Kurs pisania systemu operacyjnego, czê¶æ 1
#REDIRECT OS_Programming/Kurs_pisania_systemu_operacyjnego,_czê¶æ_12008-02-05 11:53:26
OS ProgrammingPisanie systemów operacyjnych cz. III - przerwania, wyj±tki, GRUB.
#REDIRECT OS_Programming/Pisanie_systemów_operacyjnych_cz._III_-_przerwania,_wyj±tki,_GRUB.2008-02-05 11:50:45
Pisanie systemów operacyjnych cz. III - przerwania, wyj±tki, GRUB.
#REDIRECT OS_ProgrammingPisanie_systemów_operacyjnych_cz._III_-_przerwania,_wyj±tki,_GRUB.2008-02-05 11:50:28
Pisanie systemów operacyjnych - tryb rzeczywisty
#REDIRECT OS_Programming/Pisanie_systemów_operacyjnych_-_tryb_rzeczywisty2008-02-05 11:49:49
[OSDev] Wielozadaniowo¶æ z TSS
#REDIRECT OS_Programming/[OSDev]_Wielozadaniowo¶æ_z_TSS2008-02-05 11:48:06
OS Programming
(Aktualnie pusto)2008-02-05 11:46:24
Jak ³atwo sprawdziæ rozmiar pliku
Przedstawiam ciekaw± funkcjê, która jest znacznie ³atwiejsza w u¿yciu i nie potrzebuje otwieraæ pliku, co powoduje ¿e bardzo ³atwo, bez problemów mo¿na sprawdziæ rozmiar pliku. function CheckFileSize(FileSizee : String) : Integer; va2008-02-04 16:56:24
Zdarzenia
Zdarzenia to atrybuty, które okre¶laj± kod JavaScript wykonywany w danych okoliczno¶ciach, na przyk³ad przy klikniêciu na elemencie myszk± lub najechaniu na niego kursorem.2008-02-04 15:38:46
Height
Height Ten atrybut ustawia wysoko¶æ elementów wy¶wietlanych [[CSS/Elementy_blokowe_i_liniowe|blokowo]]. Warto¶æ podawana jest w pikselach. Przyk³ad u¿ycia Ten blok ma wysoko¶æ2008-02-03 16:46:35
Width
Width Ten atrybut ustawia szeroko¶æ elementów wy¶wietlanych [[CSS/Elementy_blokowe_i_liniowe|blokowo]]. Warto¶æ podawana jest w pikselach. Przyk³ad u¿ycia Ten blok ma szeroko¶æ2008-02-03 16:45:15
Mod rewrite
Mod rewrite to modu³ serwera Apache umo¿liwiaj±cy transformacje linków do postaci bardziej przyjaznej u¿ytkownikowi i wyszukiwarkom internetowym. Przyk³adowo strona o adresie: http://s2008-02-03 13:51:37
Union
Unia jest zbiorem elementów zajmuj±cych ten sam obszar pamiêci. D³ugo¶æ unii jest równa d³ugo¶ci najwiêkszego jej pola.Unie definiuje siê po s³owie kluczowym union union baza { struct { str imie; str nazwisko; } int rokur2008-02-01 13:20:59